A fiúknak jobbat tesz az iskola
Bár jobban olvasnak a lányok, mint a fiúk, de az erősebb nem olvasásértése sokkal gyorsabban fejlődik az iskolás évek alatt. Nem igaz, hogy az egyházi iskolák sikeresebbek az írástudatlanság elleni küzdelemben.
Bár jobban olvasnak a lányok, mint a fiúk, de az erősebb nem olvasásértése sokkal gyorsabban fejlődik az iskolás évek alatt. Nem igaz, hogy az egyházi iskolák sikeresebbek az írástudatlanság elleni küzdelemben.
Miért olvasnak egyesek sokat és gyorsan, míg mások keveset és lassan? A tudósok arra keresik a választ, hogyan segíthetnék a nehezen olvasókat. A probléma nem elhanyagolható: az unióban és Magyarországon is a lakosság 20-25 százaléka funkcionális analfabéta.
A magyar társadalom rendszerszinten lemond egy-egy generáció 20-30 százalékáról – nagyjából így összegezhető a szakiskolával foglalkozó szakemberek véleménye. Bár a napokban megjelent hírek nem teljesen igazak az esztergomi iskola bukási arányairól, ott is, és az egész országban is tragikusan felkészületlenül érkeznek a gyerekek a szakiskolákba. Az új rendszer pedig végképp lemond a fejlesztésükről.
Plusz 1,4 millió hallott szó előnnyel kerülnek iskolába azok a gyerekek, akiknek a szülei naponta 5 mesét olvasnak. Az olvasóvá nevelés fontosságát és gyakorlati megvalósításának lehetséges módjait közvetíti egy új könyv és a hozzá kapcsolódó 21 napos kihívás.
Minden 6., a 8. és a 10. évfolyamos diák az Országos Kompetenciamérés feladatlapjait tölti ki. A korábbi években a tesztek azt mutatták többek közt, hogy az általános iskolából kikerülők ötöde funkcionális analfabéta.